Jeśli w Twoim biznesie wysyłka paczek odgrywa dużą rolę, z pewnością korzystasz z usług platformy logistycznej. Podpisałeś umowę z Apaczka? Twoja aplikacja do obsługi sprzedaży online - aleFaktury - ma automatyczną integrację z brokerem kurierskim Apaczka. Usprawnij realizację zamówień z różnych źródeł zewnętrznych i lepiej zarządzaj informacjami o przesyłkach.
- Na czym polega integracja Apaczka?
- Jak uruchomić integrację Apaczka w aleFaktury?
- Konfiguracja integracji
- Jak zamówić przesyłkę?
- Integracja z Apaczką – zalety
Po uruchomieniu integracji paczki zamawiać będziesz wprost z przeglądarkowej aplikacji sprzedażowo-magazynowej aleFaktury. Nie będziesz musiał logować się do Apaczki za każdym razem, kiedy będziesz chciał nadać przesyłkę. aleFaktury pozwoli nie tylko hurtowo zamawiać paczki, lecz także pojedynczo. W aplikacji aleFaktury będziesz mieć dostęp do listy firm kurierskich powiązanych z Twoim kontem Apaczka.
Integracja z Apaczka jest dostępna już od pakietu Silver. Dzięki temu nie musisz decydować się na dużą inwestycję, aby zyskać funkcjonalne narzędzia.
Aby skonfigurować integrację Apaczka w aleFaktury:
- Logujemy się do aplikacji aleFaktury
- Z menu Użytkownik wybieramy Ustawienia -> Integracje -> Apaczka
W sekcji Ustawienia zaznaczamy opcję: Włącz usługę
Apaczka nie udostępnia środowiska testowego! Od razu pracujesz na swoich rzeczywistych danych.
W sekcji Ustawienia wpisujemy: App ID oraz Secret ID. Dane te należy wygenerować w swoim panelu Apaczka. Klikamy: Sprawdź poprawność.
- Integracja pozwala skonfigurować powiadomienia dla odbiorcy i nadawcy:
- powiadomienia o utworzeniu przesyłki
- powiadomienia o wysłaniu przesyłki
- powiadomienia o wyjątku
- powiadomienia o doręczeniu.
- Klikamy: Zapisz.
Integracja została skonfigurowana.
Przesyłkę można zamówić podczas realizacji zamówienia przychodzącego wprost z widoku tego dokumentu.
- Otwórz widok zamówienia przychodzącego.
- Z menu Narzędzia wybierz: Przygotuj przesyłkę.
- Użytkownicy, którzy uruchomili integrację z brokerem Apaczka, nie muszą wskazywać operatora przesyłek. Zostanie wybrany automatycznie.
- Dane odbiorcy uzupełnią się na podstawie zamówienia, a dane nadawcy – na podstawie Twoich danych z bazy.
- Uzupełnij informacje o przesyłce.
- Zdefiniuj punkt nadawcy i/lub odbiorcy.
- Zdefiniuj parametry pobrania.
- Zdefiniuj usługi dodatkowe i wartość przesyłki.
- Klikamy: Zapisz i zamknij.
- W kolejnym oknie sprawdzamy poprawność informacji i klikamy: Zgłoś przesyłkę.
- Składamy zamówienie.
Zgłoszoną przesyłkę można anulować. Jest takie możliwość usunięcia zgłoszenia.
Przesyłki możesz nadawać do zamówień pojedynczo lub zbiorczo. Możesz wybrać kilka zamówień przychodzących, zaznaczyć je, a następnie, korzystając z przycisku: Wykonaj->Operacje utworzyć jednocześnie kilka przesyłek kurierskich.
Automatyczna integracja z Apaczką zapewnia usprawnienie procesów logistycznych:
- Jedna baza danych z informacjami o wszystkich wygenerowanych przesyłkach
- Hurtowe nadawanie przesyłek
- Automatyczne generowanie etykiet
- Możliwość anulowania przesyłki
- Zamawianie kuriera do firmy, kiedy przesyłki będą gotowe do odbioru.
Integracja Apaczka z aleFaktury to przykład cyfryzacji procesów związanych z prowadzeniem firmy. Dzięki cyfryzacji możemy zminimalizować ryzyko błędu związane z działaniem człowieka, zaoszczędzić czas i przyśpieszyć obsługę klientów.