FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Masz pytanie dotyczące aplikacji aleFaktury? Sprawdź, czy inni nie mieli podobnych wątpliwości.

Tak, aleFaktury w wersji Green jest. Obowiązuje natomiast limit dokumentów: do 10 dokumentów handlowych (faktur) w każdym miesiącu, do 50 paragonów w każdym miesiącu oraz do 2 ofert w każdym miesiącu.
Darmowa wersja aleFaktury pozwala wygenerować do 10 dokumentów handlowych, do 10 paragonów i do 2 ofert w każdym miesiącu. Jeśli będziesz chciał wygenerować 11. dokument handlowy, 11. paragon lub 3. ofertę, nie uda Ci się. Jeśli wygenerowanie dodatkowego dokumentu będzie konieczne, przejdź na wersję Silver, Gold lub Platinum, kupując licencję.
Aby przejść z darmowej wersji aleFaktury (Green) na wersję Silver, Gold lub Platinum - odpłatną, należy przejść do menu Użytkownik -> Narzędzia -> Rozliczenia -> Pakiety i wybrać odpowiedni pakiet oraz dokonać płatności.
Twoje firmowe dane są przechowywane w bezpiecznej chmurze przygotowanej specjalnie na potrzebny aplikacji przeglądarkowej aleFaktury. Nasze serwery znajdą się w Polsce i są stale monitorowane. Połączenie z aplikacją zawsze jest bezpieczne i szyfrowane odpowiednim algorytmem. Dzięki temu możesz pracować na swoich firmowych danych gdziekolwiek jesteś i z takiego urządzenia, jakie masz pod ręką. Najważniejsze, abyś miał połączenie z Internetem.
Wygenerowaną w aleFaktury fakturę możesz udostępnić swojemu kontrahentowi, przekazując mu odpowiedni link. Kiedy kontrahent go kliknie, zostanie przeniesiony do strony WWW z jego dokumentem handlowym. Dokument może obejrzeć oraz opłacić, klikając przycisk: „Opłać dokument”. W przypadku ofert (w zależności od wybranych ustawień) może pozwolić kontrahentom na wybranie jednego z kilku wariantów oferty, zaakceptowanie oferty lub opłacenie jej online. Udostępnić możesz także dokument magazynowy, a nawet cennik lub magazyn.
Tak. Pomoc techniczna świadczona jest za pośrednictwem czatu na naszych stronach oraz poczty e-maila. 
Jeśli nie będziesz logować się na stronie aleFaktury przez 1 rok, Twoje konto zostanie zamknięte bez względu na posiadany przez Ciebie pakiet.
Tak. Aplikacja aleFaktury ma kilka dostępnych pakietów – różnią się ceną i funkcjonalnościami. Jeśli chcesz korzystać z płatnego pakietu tylko przez kilka miesięcy w roku, wybierz rozliczenie miesięczne i w momencie, kiedy przestaniesz potrzebować płatnego pakietu, przejdź na wersję Green (darmową). Zmiana pakietu odbywa się w momencie jego aktywacji. Podczas korzystania z pakietu Green, nie będziesz związany opłatami do momentu, w którym zdecydujesz się przejść na jeden z odpłatnych pakietów.
Nie, integracja z serwisem Furgonetka nie jest dodatkowo płatna. To jedna z funkcjonalności aleFaktury dostępna od pakietu Silver. Aby móc korzystać z integracji z Furgonetką, wystarczy ją skonfigurować. Oczywiście konto w serwisie Furgonetka jest niezbędne.
Nie, integracja z systemem BaseLinker nie jest dodatkowo płatna. To jedna z funkcjonalności aleFakury dostępna w pakiecie Platinum. Aby móc korzystać z integracji z BaseLinker, wystarczy ją skonfigurować. Oczywiście konto w serwisie BaseLinker jest niezbędne.
Wybierając któryś z pakietów (Silver, Gold, Platinum), możesz wybrać także sposób rozliczenia – płatność za rok z góry lub płatności miesięczne. Jeśli zdecydujesz się na płatność za rok z góry, przez rok masz nieprzerwany dostęp do systemu. Jeśli wybierzesz płatności miesięczne, będziesz płacić za każdy miesiąc korzystania z aplikacji z góry. Bez względu na wybrany rodzaj rozliczeń, licencja przedłuża się automatycznie. Jeśli chcesz zrezygnować z używania płatnego pakietu aplikacji, możesz przejść na wersję darmową lub zamknąć konto. W przypadku przejścia z wersji płatnej na darmową, już wpłacone na poczet pakietu środki nie są zwracane. Jeśli nie przejdziesz na pakiet darmowy ani nie zamkniesz konta i jednocześnie przestaniesz uiszczać opłaty w trakcie trwania licencji, Twoje konto przejdzie w tryb „tylko do odczytu”. Aby je odblokować, będziesz musiał przejść na darmowy pakiet Green lub zakupić nowy odpłatny pakiet. Data ważności odpłatnego pakietu liczy się od dnia jego zakupu.
Zmiana pakietu z bezpłatnego na płatny związana jest z opłatą zgodną z obowiązującym aktualnie cennikiem. Zmiana pakietu z płatnego (tańszego) na inny płatny (droższy) wiąże się z opłatą za zmianę pakietu. Wysokość tejże opłaty jest uzależniona od różnicy w cenie między dotychczasowym a nowym pakietem (w zależności od wybranego pakietu) wyliczonej proporcjonalnie do ilości dni ważności dotychczasowego pakietu.