Obsługa poczty e-mail w aleFaktury to znacznie więcej niż samo wysyłanie faktur prosto z programu. Dzięki wsparciu sztucznej inteligencji w osobie Asystenta AI Twoje wiadomości do kontrahentów zawsze będą profesjonalne i dopracowane. Asystent AI nie tylko pomoże Ci przygotować treść maili, lecz także przetłumaczy otrzymane wiadomości na język polski. Zarządzanie pocztą e-mail jeszcze nigdy nie było tak proste.
Chcesz wysyłać faktury i/lub oferty wprost z programu aleFaktury i jednocześnie nie chcesz konfigurować skrzynki pocztowej? W porządku! Jeśli nie skonfigurujesz własnej skrzynki pocztowej, Twoje faktury będą wysyłane wprost z aplikacji z adresu utworzonego przez nas automatycznie.
Chciałbyś, aby klient mógł odpowiedzieć na wysłany mu e-mail z dokumentem handlowym? Wciąż nie musisz konfigurować własnej skrzynki pocztowej w aplikacji! Wystarczy, że wskażesz adres zwrotny dla wszystkich wysłanych wiadomości e-mail. Możesz to zrobić w okienku powitalnym, które wyświetla się podczas pierwszego uruchomienia aplikacji do momentu aż zamkniesz je przyciskiem: "Zatwierdź".
Odpowiedni adres e-mail możesz wprowadzić także z poziomu Menu użytkownika (Twoje imię i nazwisko) -> Ustawienia -> Opcje -> sekcja: Ogólne -> Adres e-mail
Z Menu użytkownika (Twoje imię i nazwisko) wybierz: Ustawienia → sekcja: Moduły → Skrzynki pocztowe.
Kliknij: Dodaj skrzynkę.
Uzupełnij podstawowe informacje o swojej skrzynce e-mail i skonfiguruj serwer SMTP oraz IMAP (adres + port).
Możesz dodać stopkę, skonfigurować foldery oraz dodatkowe opcje odbioru poczty.
Jeśli korzystasz z aplikacji w trybie wielostanowiskowym, pamiętaj: konfiguracja powinna być wykonana przez Administratora – jego ustawienia będą obowiązywały wszystkich użytkowników.
Każdy użytkownik może mieć własną konfigurację poczty e-mail. To szczególnie istotne w firmach, gdzie z aplikacji korzysta kilka osób.
Aby ustawić pocztę indywidualnie:
Wejdź w Ustawienia → Konfiguracja użytkownika → Poczta e-mail.
Wybierz np. sposób wyświetlania wiadomości, wygląd okna redagowania, własną stopkę.
Kliknij: Zapisz.
Jeśli kontrahent, który do Ciebie pisze, jest już w Twojej bazie danych – wiadomość automatycznie się z nim powiąże.
Z poziomu podglądu maila od razu zobaczysz dane kontrahenta: nazwę firmy, NIP, ocenę w formie gwiazdek, a nawet informację o ewentualnych zaległościach w płatnościach!
W kolumnie Czas bez odpowiedzi sprawdzisz, jak długo kontrahent czeka na Twój odzew.
Dla lepszej organizacji możesz nadawać wiadomościom etykiety, np.:
„Do zrobienia”
„Na później”
„Ważne”
„Osobista”
„Odpisywana”.
W firmach z większym zespołem możesz przypisać opiekuna do konkretnego maila – łatwiej rozdzielisz zadania.
Możesz wysłać maila na kilka sposobów:
Z widoku głównego aplikacji – klikając w ikonkę strzałki.
Z poziomu kontrahenta (np. klikając w jego adres e-mail).
Bezpośrednio w module Poczta e-mail → Przychodzące → Napisz.
aleFaktury to nie tylko narzędzie do obsługi sprzedaży (generowania dokumentów handlowych) czy pełnej gospodarki magazynowej, lecz także - dzięki obsłudze poczty e-mail - może być kompleksowym narzędziem do pracy z klientem. Decydując się na obsługę poczty e-mail wprost w aplikacji, nie musisz już dodatkowo korzystać z klienta pocztowego! Wszystkie niezbędne dane i narzędzia znajdziesz w jednej aplikacji.
Dzięki regułom w aleFaktury możesz wysyłać klientom maile automatycznie, np. z linkiem do faktury. Jak to działa? Ty zmieniasz status faktury na „Zatwierdzony”, a system od razu pyta, czy wysłać dokument klientowi.
Wejdź w menu Użytkownika -> Ustawienia → Firma → Reguły.
Kliknij: Dodaj regułę.
Ustal odpowiednie parametry reguły i przygotuj szablon wiadomości, jaką ma dostać klient. Dzięki możliwości używania znaczników, pewne dane system będzie podstawiał automatycznie, np. numer faktury, kwotę do zapłaty itp.
Na koniec kliknij: Zapisz i zamknij.
Asystent AI w aleFaktury, ułatwi Ci codzienną pracę. W zakresie obsługi skrzynki e-mail, zajmie się takimi funkcjami, jak:
Redakcja i korekta tekstów – Twoje maile będą zawsze poprawne i profesjonalne.
Tłumaczenia – jednym kliknięciem przetłumaczysz wiadomość na angielski (lub z angielskiego na polski).
W przypadku pracy wielostanowiskowej możesz nadawać pracownikom uprawnienia do wysyłania e-maili ze współdzielonych skrzynek pocztowych, a możesz ograniczyć je jedynie do przygotowywania wiadomości e-mail.
Możesz planować e-maile do wysyłki na określoną porę.